Jump to content

Leonardo Da Vinci – Karanfilli Meryem


Melâl
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

“Olabilir,ama ben öyle olduğunu sanmıyorum, çünkü tabloda, kucağında çocuk olan bir kadın da vardı, Kucağında çocuk olan kadınlar onların resmini yapmış birçok ressam var, Doğru bunu ben de fark etmiştim, Benim anlamadığım şey, birbirinden bu kadar farklı figürlerin ve ressamların tek bir tablo üzerinde aynı anda bulunması.”( José Saramago – Körlük – Can Yayınları 23. Baskı Sayfa 148)

 

LEONARDO DA VİNCİ

1452 15 Nisan’da Ser Piero di Antonio da Vinci’nin gayri meşru çocuğu olarak dünyaya geldi.1469’da Floransa’ya taşındı.Ressam ve heykeltıraş olan Andrea del Varrocchio’nun atölyesinde çalışmaya başladı.

Karanfilli Meryem,14750-1476, 62×47.5 cm, Louvre Müzesi, Paris

 

image.jpg

 

Ortaçağda Meryem ve çocuğu çok sık kullanılan bir dini figürdü. Leonardo sanat hayatının ilk yıllarında Madonna ve çocuk temalı pek çok resim yapmıştır. En samimi anlarında betimlenen anne ve çocuk teması Leonardo’nun Filippo Lippi’nin Floransa resimlerini örnek aldığı ve bunları bir adım öteye götürdüğü duygusallık boyutuna odaklanmasına yol açmıştır. Karanfil, devedikeni, kedi ve kuzu gibi canlıların oluşturduğu sembolik öğeler derin bir empati ve doğallıkla verilmiştir.

Anne ve çocuğun odak noktası bir karanfildir.Leonardo duruma yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Resimde dikkat çeken unsur Meryem’in zamanın Avrupa modasını takip eden kıyafetler ve çok şık pahalı mücevherat kullanmasıdır. Elinde bir karanfil tutmaktadır,resim ismini buradan almıştır. İki figürü birbirine bağlayan sembolik öge, Meryem’in zarif bir biçimde elinde tuttuğu ve çocuk İsa’nın çarpıcı bir ifadeyle yakalamak için uzandığı taç yaprakları çarmıhı anımsatan karanfildir. Çocuğun bakışı ve kolları kaderinden haberdarmışçasına , büyük çileyi simgeleyen çiçeğe yönelmiştir.Leonardo karşıt uçları dengeleyerek gerçekle sembolü sıklıkla karşı karşıya getirmiştir. Burada da doğal ve sembolik olanı birleştirerek geleneksel ikonografiyi başarıyla yeniden yorumlamıştır.

Resmin unsurları olan çiçekler, vazolar ve Meryem’in saç stili Varrocchio’nun tarzını yansıtmasına rağmen renklerin kullanımı, fırça darbeleri, perdeler ve peyzaj yapısı resmin Leonardo tarafından yapıldığını göstermektedir.

Chiaroscuro ( karanlık ve aydınlığın oluşturduğu zıtlık) yöntemiyle resmin figürlerine görülmemiş bir estetiksel dramatiklik eklenmiştir. Ayrıca pencereler yardımıyla resme derinlik kazandırılmıştır.

Bu resim Leonardo’nun Almanya’da sergilenen tek eseridir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...