Jump to content

Bireysel Öğretim Teknikleri...


Renan
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Programlı (Programlandırılmış) öğretim (Skinner)

• Skinner'in ve davranışçı kuramın geliştirdiği öğretme tekniğidir. Öğretimi birey-selleştiren bir tekniktir.

 

• Öğretilecek her davranış sırasıyla hiç atlanmadan öğretilir. Öğrenci bu yöntemde özel hazırlanmış bir materyalle (bilgisayar yazılımı, kitaplar vb.) etkileşime girerek kendi kendine öğrenir.

 

• Öğrenci materyaldeki bilgi birikimi okur, anlar, sorulara cevap verir ve geribildirimlere göre devam eder.

 

• Programlı öğretim uygulamalarında etkinlikler programlı ders kitaplarıyla ya da öğretim kanalıyla (özellikle bilgisayar yazılımlarıyla) sunulur.

 

• Programlı öğretim yazılımları doğrusal programlama (öğrenci belirli bir düzenleme ilerler. Önkoşul bilgileri, ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınmaz öğrencinin ilerlemesi ve çalışması program tarafından sağlanır.) ve dallara ayrılan programlama (öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları ile ön koşul bilgileri dikkate alınır. Öğrenci ilerlemesi ve çalışmasını bizzat kendi yapar. Öz programlama adı da verilir.) olmak üzere iki türlü hazırlanır.

 

• Öğretimin bireylerin hızına göre düzenlenmesi esasına dayanır.

 

• Küçük adımlar, etkin katılım, başarı, anında düzeltme, kademeli ilerleme, bireysel hız ilkeleri uygulanır.

 

Programlı öğretimin özellikleri

• Öğretimi bireyselleştirir.

 

• İlgi çekici ve uyandırıcıdır.

 

• Anında dönüt düzeltme sağlar.

 

• Zamandan ekonomiklik sağlar.

 

• Tekrar olanağı verir.

 

• Her öğrenci kendi öğrenme hızına göre hareket eder.

 

• Kademeli yaklaştırma yoluyla öğrenmeyi sağlar. Öğrenmede en etkili yaklaşımın pekiştireç olduğunu varsayar.

 

• Bilgisayar yazılımları, internet ve özel hazırlanmış kitapçıklar ile verilir. Materyalin hazırlanması profesyonellik ve uzmanlık gerektirir ve zaman alır.

 

• Okulda ve okul dışında uygulanabilir. Sınırlılıkları:

 

• Her disiplin (konu) alanının öğretiminde etkili değildir.

 

• Sınıfta bireysel etkileşimi (öğretmen-öğ-renci, öğrenci-öğrenci) sınırlar.

 

• Bilgi ve kavrama düzeyi hedef alanlarını kazandırmada kullanılır. Daha üst düzey hedef alanlarını kazandırmaz.

 

Bireyselleştirilmiş Öğretim (Keller Planı)

 

• Sınıftaki öğrenci sayısı arttıkça, her öğrenciye düşen öğrenme zamanı ve hizmeti azalmaktadır.

 

Aynı zamanda bir sınıftaki öğrenciler arasında bireysel farklılıklar bulunmaktadır. Bu durumda öğrencilerin tamamı aynı etkinliklerle öğrenemezler. Öğrenme düzeyi farklı öğrencilerin öğrenmesi ancak öğretimin bireyselleşmesi ile mümkün olabilmektedir. Öğretmen sınıftaki tüm öğrencilere değil de, 3-5 öğrenciden oluşan küçük gruplara ders yapar.

 

• Bir sınıfı oluşturan öğrenciler arasındaki öğrenme ve bireysel farklılıklarının giderilerek her öğrenciye hızına uygun öğretim yapılması tekniğidir. Her öğrenci kendine özgü düzeylerde öğrenir.

 

• Öğretmen sınıfın tümüne değil 3-4 öğrenciden oluşan küçük gruplara (homojen gruplar) açıklama yapar. Öğrenme stili, tarzı önemlidir.

 

• Sınıfta farklı nedenlerden dolayı öğrenme güçlüğü yaşayan ve sınıf içerisinde özel olarak ilgilenilemeyen kullanılan bir tekniktir.

 

• Bireysel ödev ve çalışmalar yaparlar.

 

• Bireysel gereksinimlere dönük grup çalışmalarında değişik etkinlikere yer verilerek öğrencilerin değişik çalışmalar yapmaları sağlanabilir. Bunun için;

 

Dönüşümlü günlük çalışmalar (sınıf gruplar halinde çalışır, grubun başında iyi bilen lider öğrenci bulunur, değişik etkinlikler üzerinde çalışma yapılır.)

 

/Beceri geliştirme çalışmaları (öğrenciler arasında beş grup oluşturulur bir grup öğrencileri yönlendirmek amaçlıdır, diğer dört grup etkinliklerde bulunur, bir öğrenci farklı kümelerde bulunarak kendini geliştirebilir.)

 

Planlı grup çalışmaları (Öğrencilerin bir yarı yılda kazanması gereken beceriler planlı bir şekilde gruplar üzerinde gerçekleştirilir.)

 

Düzey geliştirme çalışmaları yapılar. (Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerine uygun yönetim etkinlikleri gerçekleştirilir.) (Demirel, 2004, Valette, 1972).

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...