Jump to content

Kapıya Gelen Dilenci


saliha9

Önerilen Mesajlar

Bir zaman başıma gelen ilginç bir olayı anlatmak istiyorum.

 

Bir cuma günü öğle vakti eve gittim, namaz kıldım. Evden çıkarken elimde 5.5 lira demir parayı da sadaka vermek için ayırdım. Yolumun üstünde hiç dilenci görmüyorum diye de üzüldüm biraz hatta. Acil işe dönmem gerekti. Metrobüs üst geçidine kadar (orda hep dilenci olur) yürümem mümkün değildi.

 

O 5.5 lira da kendi param değildi aslında. ekmek alacak param olmadığı için bi arkadaşım 200 lira borç vermişti. o an darlıktan kurtulduğum için şükretmiştim. Cüzdanımda 1 yüzlük, 2 ellilik vardı. 100 lira, ailemi ziyaret için yol parası idi. kalan 100 de 1 haftalık harçlığım.

 

Apartmandan çıktım, bi baktım köşede bi adam elinde bi kağıt dileniyor. Hani şu kanser hastasıyım, çocuğum lösemi... diye elinde kağıtla gezenlerden biri... Bunca yıldır ilk defa evimin önünde dilenci görüyorum. Hemen adama yöneldim. parayı eline tutuşturdum. o duaya devam etti. beni bırakmadı. öyle çok dua etti ki! beni kapından çevirme, cüzdanında 1 yüz lira var, onu istiyorum dedi. manyak mı bu adam dedim içimden. 1 yüz lira olduğunu attı mı? Allah mı bildirdi? Allah rızası için deyince, amca o benim yol param dedim. beni kapından çevirme dedi, imtihan ediliyorsun, Allah rızası için..... dedi de dedi. peki dedim çıkardım verdim 100 lirayı. sonra rabbime şükrettim. Bu bir imtihan dedim. Allah bana daha fazlasını verir.

 

Yarım saat sonra içim içimi kemirmeye başladı. Adam dolandırıcıydı, bak gördün mü parasız kaldım..... Neyse dedim. Allah rızası için diyeni ben geri çevirecek değilim ya! Ne haddime! Allahım o adam dolandırıcıysa bile onu affet, sayesinde senin rızan için hayırlı bir amel işlemek istedim...

 

Tam 2 gün sonra, hiç ummadığım yerlerden paralar gelmeye başladı. Şok oldum. İnanamadım. Rahatladım. nasıl paraya ihtiyacım vardı bilemezsiniz!

 

Velhasılıkelam sadaka verin. rızık için sadaka verin. Allah yolunda ne harcarsanız size eksiksiz ödenir diyor ya rabbim, fazlasıyla ödendiğini gördüm. O dilediği kullarına hesapsız rızık veren. elhamdülillahi rabbil alemin.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
HaYaLGöZLüM

her dilenciyi hızır zannederseniz sermayeyi kediye yüklersiniz demektir...ne dilenci biter ne hızır..ne hınzır ki onlar..ben dilenciye ''Allah rızası için bir sadaka'' dediğinde imtihan ettim..madem allah rızası için allah nedir diye sordum..cevap yok peki allah diyorsunda islamın beş şartını bari say dedim..bana kötü kötü baktı ve ''Vereceksen ver kardeşim yoksa beni boşuna meşgul etme'' deyiverdi...işte size hızır...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
кυвiŁαу

Sadaka verin diyorsunuz da, hepsine birden nasıl yetişeyim? Mendil açıp dilenen insanları geçtim. Artık önünü kesip para istiyorlar. Çoğu da demelerine göre doğru veya yalan, köylerinden yeni gelmiş.

 

Adamın omzunda ağaç testeresi, "Abi oduncuyum, köyden yeni geldim. Kimse iş vermiyor. Açım". 20'li yaşlarda bir genç, tespih falan satıyor. "Abi kızım hasta, ilaç alacağım gönlünden ne koparsa". Bir de eli boş gelip isteyenler oluyor. Samimi söylüyorum. Son beş ayda 14-15 defa böyle insanlarla karşılaştım.

 

Ya bu adamlar yalan söylüyor ya da "70'lerin Türkiyesi değil. Köylüsünün bile Prag'a tatile gittiği bir ülkeyiz" diyen adamlar yalan söylüyor.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu sizin gönlünüzün güzelliği..Dilenci ile alakası yok..Koşulsuz teslimiyet ve güven...

Bunun ödülünü topluyorsunuz..Dilencinin kurduğu cüzdanından bir yüz tl ver cümlesini siz öyle kurguladınız sanırım..

 

Bu tarz birkaç olayda ben yaşadım..Ve şunu biliyorum koşulsuz,şüphesiz tam bir teslimiyet ve güveni yüreğinizde sağlarsanız olmayacak hiç bir şey yok..

sevindim sizin adınıza:)

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...