Jump to content

LPG Dönüşümü Yapılmış Otomobiller...


Renan
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

LPG Dönüşümü Yapılmış Otomobiller

 

Dönüşüm yapılmış araçlar 3 tiptedir:

 

1. Karbüratörlü

2. Enjeksiyonlu

3. Katalizörlü

 

Bu araçlarda kullanılan dönüşüm parçaları aynıdır. Ancak enjeksiyonlu ve katalizörlüde ek elemanlar vardır.

 

Bu üç tip araç dönüşüm sistemlerini Arka takım ve Ön takım olarak iki gruba ayırabiliriz.

 

Arka takım grubu üç tip araçta da aynıdır. Fakat ön takımda bazı değişik elemanlar eklenmiştir.

 

Karbüratörlü araç için donanım:

Sıvı haldeki LPG yakıtı depodan selenoid valfe kadar sıvı halde gelir. Selenoid valfte LPG yakıtı filtre edilir. Araç içerisindeki Kumanda (komutatör) düğmesine basılarak LPG’ye dönüşüm konumuna getirilirse, selenoid valf LPG yakıtının geçmesine izin vererek konvertere geçişi sağlar. Sıvı haldeki LPG burada ısıtılır ve basıncı düşürülerek karıştırıcıya gönderilir. İstendiği taktirde kumanda düğmesine basılarak tekrar benzinle çalışmaya geçilebilir.

 

Enjeksiyonlu araç için donanım:

Karbüratörlüden farklı olarak kumanda (komutatör) otomatik olarak LPG’ye geçiş sağlar. Ayrıca ek bir eleman olarak; enjektörlerden püskürtülen yakıtı kesecek bir emülatör eklenmiştir.

 

Araç ilk olarak benzinle çalışmaya başlar ve hızı 3500d/d’ya ulaştığı zaman kumanda (komutatör) otomatik olarak LPG’ye geçiş sağlar. Yakıt karbüratörlü araçlarda olduğu gibi depodan selenoid valfe kadar sıvı halde gelir. Kumanda (komutatör) selenoid valfı tetikledikten sonra ,selenoid valfteki sıvı LPG filtre edilerek konvertere(voparizatör) geçiş sağlar. Konverterde (voparizatör) ısıtılır ve basıncı düşmüş halde gaz olarak karıştırıcıya gönderilir. Karıştırıcıdan emme manifolduna emilerek silindirlere dolar.

 

Katalizörlü araçlar için donanım:

Katalizörlü araçlar da enjeksiyonlu araçlardaki prensiple çalışmaktadırlar. Farklı olan katalitik konverterin LPG gazı ile çalışmaya geçtikten sonra arıza sinyali vermesini engelleyecek Lambda Ekolojik Sistem (LES) eklenmesi. Sıvı haldeki LPG depodan selenoid valfe gelir. Araç 3500d/d hıza ulaştığı zaman kumanda (komutatör) Emülatör vasıtası ile enjektörlerden püskürtülen yakıtı keser. Yakıt selenoid valften konvertere geçer ,konverterde ısıtılarak gaz haline getirilir ve karıştırıcıya basıncı düşürülmüş halde gönderilir.

 

Lambda Ekolojik Sistemin görevi ; araç LPG gazı ile çalışmaya başladığı zaman emilsiyon oranlarında değişimler olacaktır. Bu değişim sonucu da katalitik konverter (katalizör) arıza sinyali verecektir. Lambda Ekolojik Sistemin görevi de katalizörü devre dışı bırakarak arıza sinyali vermesini önler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...