İη¢ιѕєℓ Oluşturma zamanı: Kasım 20, 2014 Paylaş Oluşturma zamanı: Kasım 20, 2014 Uluslararası Politik Psikoloji Derneği Son olarak, 31.cisi düzenlenen Uluslararası Politik Psikoloji Cemiyeti’nin Kongresi’nin programına bakıldığında siyasal iletişim ve politik psikoloji alanların, ne denli iç içe geçmiş ve adeta, doğru icra edilmeleri veya incelenmeleri şartıyla, birbirleri için çözüm üretir halde olduklarını kolaylıkla söyleyebiliyoruz. Konunun ne denli derin ve çok dalı olduğunu kavrayabilmek için sanırım, son yapılan Kongre’nin bilimsel sunumlarından birkaç örnek vermek yeterli olacaktır; Medya Gücü ve "Munich" Filmi Güncel politika, çatışmalar, travmalar ve çözüm yolları araştırılırken örneğin medyanın çeşitli sektörlerinin gücü ortaya konuldu ve bunu realize etmek için de Steven Spielberg’in Munich filmi ile örneklendirildi. Siyasal İletişim Aracı İnternet Öte yandan politik psikolojinin sosyolojik çerçevesini sunabilmek için, İngiliz Parlamentosu’ndan bir vekil mercek altına konuldu. Bireyin politikleşmesi açısından internet ortamı ve kullanılması gene önemli araştırma sahalarından biriydi, bu yılki Kongre’de özellikle seçim süreçlerinde siyasal iletişim aracı olarak Internet ve yeni teknolojilerin kullanılmasının, bireyin oy tercihinin belirlenmesinin altında yatan psikolojik etmenlerle arasındaki bağ hakkında farklı ülkelerden pek çok sunum yer aldı. Politikada Kadın ve Politik psikoloji Politikada kadın ayrımcılığı ya da feminist hareketlerin politik psikoloji açısından incelenmesi, önemli tartışmalara yol açan bir diğer saha oldu. Televizyon Mecrası ile Paylaşılanlar ve Paylaşılmayanlar Ortak bilinç, demokratik değerler ve bunların özellikle televizyon mecrası kanalı ile paylaşılması ya da paylaşılmaması üzerine gene çeşitli ülke örnekleri sunuldu. Fransa Başbakanı Nicholas Sarkozy Fransa Başbakanı Nicholas Sarkozy’nin politik kişiliğinin, liderliğinin ve siyasal iletişimdeki etkililiğinin politik psikoloji açısından incelenmesi ya da ABD Eski Başkanı Clinton’un retoriğinin ortaya konulması,başka çalışmaların alanlarıydı. Retorikten Siyasi Parti Logo Tasarımına... Görüldüğü üzere lider iletişiminden retoriğe; gruplararası, milletlerarası ya da etnik kökenli çatışmaların muhtemel kaynaklarından, siyasal söylem ve parti manifestolarının ikna edici iletişim teknikleriyle incelenmesine; politik cinsiyet ayrımcılığından, göçmen psikolojine; hükümetlerin risk iletişimi mekanizmalarından, demokratik seçim katılımının sağlanmasında yaşanan sorunlara; seçim öncesi ve sırasında yararlanılan Internet ve yeni iletişim teknolojilerin etki alanlarından, siyasal parti logo tasarımlarının ardında yatan gösterge bilimsel açılımlara değin, sayılarını daha da arttırabileceğimiz oranda, hayatımızın tam anlamıyla içinde olan bir kesim siyasal iletişim ve politik psikoloji. Türkiye'de Politik Psikoloji İster aktif siyaset içerisinde olan siyasal aktörler olsun, isterse sadece seçim dönemlerinde eyleme geçen, sessiz ve o ana kadar pasif kalan, seçimde “aktörleşen” seçmenler olsun, tüm bunlar ve özellikle medya etkisi konusu ile her dönem gerek akademisyenler ve gerekse uygulamacılar arasında tartışmalar yaratan bir kesişim olan siyasal iletişim ve politik psikoloji alanının, Türkiye’de daha da bilinçlendirerek yayılmasının sağlanması gerekiyor. Örneğin medya okuryazarlığı, bilinçli seçmen davranışı, demokratik örgütlenme, sivil toplum örgütleri gibi kavram ve oluşumların sağlıklı olarak algılanması, aslında altyapıda elde edilen politik psikolojik verilerin, siyasal iletişimin çeşitli araç ve yöntemleriyle işlenmesine ve desteklenmesine bağlı olabilir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.