Jump to content

Türkler Alışverişte Plansız


Melâl
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

[h=2]Kültür farklılığının alışverişe de yansıdığı ortaya çıktı. Araştırmaya göre, Türkler alışverişe liste yapmadan çıkıyor ve beğendiklerini alıyor.[/h]

İzmir Ekonomi Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü ile Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü’nün ortaklaşa yürüttüğü Türkiye’de Tüketici Lojistiği araştırmasında, alışveriş alışkanlıkları karşılaştırıldı. Türkler plansız hareket ederken, Almanların kendilerine liste yaparak gerekli gördüğü ürünleri satın aldıkları ortaya çıktı.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç.Dr. Işık Özge Yumurtacı önderliğinde kurulan ekip tarafından Türkiye’de ailelerle birebir yapılan görüşmelerde Türklerin alışverişe çıktıklarında gördüklerini, beğendiklerini aldıkları ihtiyaç listelerinin olmadığı kaydedildi. Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof.Dr. Herbert Kotzab ve Araştırma Görevlisi Jon Meyer tarafından Bremen’de yürütülen çalışmada da Almanların neyi nasıl alacaklarını bildikleri, temel ihtiyaç listelerinin oluştuğu aktarıldı.

İki üniversitenin Erasmus anlaşması olduğunu ve ortak projelerin süreklilik kazandığını anlatan Yrd.Doç. Dr. Yumurtacı, araştırmanın haziran ayında sonuçlanacağını ancak araştırmada temel farkların gözlendiğini söyledi. Yrd.Doç. Dr. Yumurtacı, araştırmaya yönelik şu görüşleri ifade etti:

“Türk toplumu ve Alman toplumunun alışverişte yaptıkları farklara yönelik görüşmeler yapıyoruz. Alman vatandaşları alışverişlerini belli bir plan ve sisteme oturtmuş durumda. Alışverişe gittiklerinde ne alacaklarını, neyi nasıl alacaklarını biliyorlar. Almanlar, alışveriş için düzenli planlamalarla, Türk vatandaşlarımız ise, alışverişe ihtiyaçları olduğunda gidiyor. Çoğu plan yapmıyor ve genellikle alışverişe gittiklerinde gördüklerini alıyor. Ayrıca, beğendikleri şeyleri de anında görüp alabiliyorlar.”

[h=4]'Türkiye'de insanlar indirime göre alışveriş yapıyor'[/h] Türklerin alışverişte esnek davrandığını, anlık hareket ettiğine dikkat çeken Yumurtacı “Kültürler alışveriş yapılarını etkiliyor. Almanlar, araba ile yakın alışveriş merkezlerini tercih ediyor. Listeler yapılıyor. Ancak, Türkler, indirimde gördüğü bir ürünü listesinde olmasa da beğendiğinde satın alabiliyor. Araştırmamızı genişleterek haziran ayında sonlandırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araştırma sağlam sonuçlara dayanmıyor bence...:pBizim erkeklerimizi değil kadınlarımızı yansıtıyor bu araştırma.Türk erkekleri plansız alış veriş yapmaz. Bizim kadınlar dağınık...:D

 

Yazık bu Türk erkeklerine, kafalarında kaba taslak bir listeyle alışverişe gitseler de evdeki hesap çarşıya uymaz, ama kadınlar öyle mi sırf stres atmak için alışverişe çıkarlar :D Sadece bakmak için gittikleri mağazalardan elleri dolu çıkarlar :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...