Melâl Oluşturma zamanı: Şubat 24, 2015 Paylaş Oluşturma zamanı: Şubat 24, 2015 [h=2]Kültür farklılığının alışverişe de yansıdığı ortaya çıktı. Araştırmaya göre, Türkler alışverişe liste yapmadan çıkıyor ve beğendiklerini alıyor.[/h] İzmir Ekonomi Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü ile Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü’nün ortaklaşa yürüttüğü Türkiye’de Tüketici Lojistiği araştırmasında, alışveriş alışkanlıkları karşılaştırıldı. Türkler plansız hareket ederken, Almanların kendilerine liste yaparak gerekli gördüğü ürünleri satın aldıkları ortaya çıktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç.Dr. Işık Özge Yumurtacı önderliğinde kurulan ekip tarafından Türkiye’de ailelerle birebir yapılan görüşmelerde Türklerin alışverişe çıktıklarında gördüklerini, beğendiklerini aldıkları ihtiyaç listelerinin olmadığı kaydedildi. Bremen Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölümü Başkanı Prof.Dr. Herbert Kotzab ve Araştırma Görevlisi Jon Meyer tarafından Bremen’de yürütülen çalışmada da Almanların neyi nasıl alacaklarını bildikleri, temel ihtiyaç listelerinin oluştuğu aktarıldı. İki üniversitenin Erasmus anlaşması olduğunu ve ortak projelerin süreklilik kazandığını anlatan Yrd.Doç. Dr. Yumurtacı, araştırmanın haziran ayında sonuçlanacağını ancak araştırmada temel farkların gözlendiğini söyledi. Yrd.Doç. Dr. Yumurtacı, araştırmaya yönelik şu görüşleri ifade etti: “Türk toplumu ve Alman toplumunun alışverişte yaptıkları farklara yönelik görüşmeler yapıyoruz. Alman vatandaşları alışverişlerini belli bir plan ve sisteme oturtmuş durumda. Alışverişe gittiklerinde ne alacaklarını, neyi nasıl alacaklarını biliyorlar. Almanlar, alışveriş için düzenli planlamalarla, Türk vatandaşlarımız ise, alışverişe ihtiyaçları olduğunda gidiyor. Çoğu plan yapmıyor ve genellikle alışverişe gittiklerinde gördüklerini alıyor. Ayrıca, beğendikleri şeyleri de anında görüp alabiliyorlar.” [h=4]'Türkiye'de insanlar indirime göre alışveriş yapıyor'[/h] Türklerin alışverişte esnek davrandığını, anlık hareket ettiğine dikkat çeken Yumurtacı “Kültürler alışveriş yapılarını etkiliyor. Almanlar, araba ile yakın alışveriş merkezlerini tercih ediyor. Listeler yapılıyor. Ancak, Türkler, indirimde gördüğü bir ürünü listesinde olmasa da beğendiğinde satın alabiliyor. Araştırmamızı genişleterek haziran ayında sonlandırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
nazar Yanıtlama zamanı: Şubat 24, 2015 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 24, 2015 bu cok dogru alisverise digip 2 elma 1 domates gibi aliyorlar, bizler kiloyla alisveris yapiyoruz 1 kilo domates 1 kilo yada 5 kilo zeytin gibi hem daha cok cesit sebzeler meyveler aliniyor Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Renan Yanıtlama zamanı: Şubat 24, 2015 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 24, 2015 Araştırma sağlam sonuçlara dayanmıyor bence...:pBizim erkeklerimizi değil kadınlarımızı yansıtıyor bu araştırma.Türk erkekleri plansız alış veriş yapmaz. Bizim kadınlar dağınık... 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
MiLiTaN Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2015 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2015 Araştırma sağlam sonuçlara dayanmıyor bence...:pBizim erkeklerimizi değil kadınlarımızı yansıtıyor bu araştırma.Türk erkekleri plansız alış veriş yapmaz. Bizim kadınlar dağınık... Yazık bu Türk erkeklerine, kafalarında kaba taslak bir listeyle alışverişe gitseler de evdeki hesap çarşıya uymaz, ama kadınlar öyle mi sırf stres atmak için alışverişe çıkarlar Sadece bakmak için gittikleri mağazalardan elleri dolu çıkarlar 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
кυвiŁαу Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2015 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2015 Ben liste yapıyorum da ne oluyor? Almak istediğim şeyler ya geçici olarak temin edilemiyor ya da yok. 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.