Jump to content

Tüketici Haklarına Ne Zaman Başvurulur?


İη¢ιѕєℓ

Önerilen Mesajlar

İη¢ιѕєℓ

Bilinçli bir tüketici olmanın özellikleri arasında yer alan malın ya da hizmetin değeri karşılayacak niteliklerde kaliteli, güvenli ve sağlıklı olmasına dikkat etmek önemlidir. Alınan malın ya da hizmetin belirtilen niteliklerde tam olarak karşılanamaması ya da özrü bulunması durumunda ayrıca, eğer kişiler arasında sözleşme yapılmışsa ve yapılan sözleşmede haksız şartlara ilişkin maddeler söz konusuysa kişinin tüketici olarak hakkını araması söz konusudur.

 

 

Tüketicinin korunmasına yönelik 4077 Sayılı Kanun ile birlikte kişinin hakkını araması, diğer tüketicilerin de aynı sorunları yaşamasını engelleyici nitelik taşıması, ticari etik ve bilinçli bir tüketimin oluşması açısından oldukça önemlidir.

 

 

Kişiler hukuki yollara başvurmadan önce, satıcı ya da firma yetkilisi ile görüşme yapmalıdır. Alıcı açısından bu görüşmelerde, malın iadesi, yenisi ile değiştirilmesi, tamir edilmesi ya da özrü derecesinde değerin düşülmesi gibi seçime dayalı hakların bilinmesi ve mutlaka belirtilmesi gerekir. Anlaşma sağlanamaması, karşı tarafın sorunu çözmemesi ve yükümlülüğünü tam olarak yerine getirmemesi durumunda ise alıcılar, mal ya da hizmetin değerine bağlı olarak öncelikli Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri’ne, aksi durumlarda ise Tüketici Mahkemeleri’ne başvurmalılardır.

 

 

Nasıl Başvurulur?

 

 

Başvurular, şikayetin konusunu içeren bir dilekçe ile birlikte mala ait fatura, garanti belgesi veya sözleşme gibi belgelerle elden ya da posta yolu ile yapılabilir. Başvurunun yapılabileceği Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, ilçelerde Kaymakamlık, illerde ise Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü’nde bulunur.

 

 

Başvuru esnasında sunulacak dilekçede, mal ya da hizmetin nitelikleri ile birlikte mal ya da hizmetin alındığı tarih, karşılığında ödenen tutar belirtilmelidir. Ayrıca dilekçede, yaşanan sorun yanında sorun karşısında satıcının çözüme yönelik izlediği tavır ile birlikte mal ya da hizmet karşılığında iade, değişim gibi haklar arasında istenilen çözüm mutlaka yer almalıdır. Hakem Heyetleri’ne sunulan dilekçelerde herhangi bir ücret ödenmemekle birlikte Tüketici Mahkemeleri’nde açılan davalarda da harçtan muafiyet söz konusudur.

 

 

Hakem Heyetleri’ne yapılan başvurular en az üç ay içerisinde sonuçlanır ve bağlayıcı niteliği bulunur. Kararın alıcının lehinde olması durumunda karşı tarafın uymaması söz konusu ise İcra Müdürlüğü’ne başvurulur. Bunun yanında alıcının aleyhine sonuçlanan kararlarda, tüketicilerin 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesi’ne itiraz hakkı bulunur ve mahkemenin kararı kesin niteliktedir.

 

 

Tüm bu yollara başvurmadan önce mal ya da hizmet karşılığı belirtildiği şekilde alamamış ve çeşitli şekillerde haksızlığa uğramış tüketicilerin Tüketici Hakları Koruma Derneği’ne başvurmaları daha bilinçli olarak hareket etmesi açısından önemlidir.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüketici haklarına kazık yediğimiz zaman başvururuz..Ama bu kazık devlet destekli ise başvuramayız..Mesela 20 bin lik kasko bedeli olan araca bin küsür lira trafik sigortası ödersek yıllık buna bir şey diyemeyiz..

 

Meeeee Meeeee diye reklam yapan bir akil vardı..Bi ihtimal orayı aradım teklif verecekler..Beyfendi önce müşteri kimlik kaydı oluşturacağız diyor..

Yahu daha müşteriniz değilim akul bir fiyat verirseniz müşteriniz olacağım dedim..Haklısınız ama sistem böyle işliyor dedi..Sigorta şirketleri dağları devirdi..Sahipleri kim ?? Kankalar yani bankacılar..Hr kim hakkımı yiyorsa haram zıkkım olsun..

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arşivlendi

Bu konu artık arşivlenmiştir ve başka yanıtlara kapatılmıştır.

×
×
  • Yeni Oluştur...