Jump to content

Pilot Lisansı Nasıl Alınır?..


Renan

Önerilen Mesajlar

Pilot Lisansı Nasıl Alınır?

 

pilot-lisansi-nasil-alinir_646x340.jpg

 

Pilot lisansı, herhangi bir hava taşıtında pilotluk yapmak için gerekli olan resmi bir belgedir.

 

Profesyonel ya da kişisel, pilotluk yapmak isteyenlerin mecburi olarak sahip olması gerekir.

 

Avrupa birliğine üye ülkeler lisans (license) terimini kullanırken Amerika'da sertifika (certificate) denir. Türkiye'de de avrupa standartları geçerlidir.

 

Avrupa Birliği sivil havacılığı güvence altına almak amacıyla EASA (European Aviation Safety Agency) adlı örgütü kurmuştur. Bu kurum denetleyici bir kuruluştur. Lisans almak amacıyla başvurulan okullar EASA lisansı verebilmelidir aksi taktirde Türkiye'de geçerlilik kazanmaz. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün 2012'de yayınladığı kararnamede bu açıkça belirtiliyor.

 

Üç tip pilot lisansı vardır; kişisel pilot lisansı (PPL), ticari pilot lisansı (CPL) ve havayolu nakliye pilotu lisansı (ATPL). Bu lisanslardan en az birini alabilmek için öncelikle havacılık İngilizcesini biliyor olmak gereklidir. Daha sonra EASA lisansı veren bir okul seçilmelidir, Türkiye'de lisansınızın geçerli olabilmesi için bu husus şarttır. Amerika'da ya da Arap ülkelerinde verilen lisansların geçerliliği ne yazık ki Türkiye'de yoktur. Okul seçildikten sonra kurslar alınmaya başlanacaktır. Almak istenilen lisansın türüne göre EASA'nın öngördüğü dersleri kurslar sağlamaktadır ve kurslar hemen hemen 1 (bir) yıl sürmektedir. Tüm bu süreç tamamlandığında lisans almaya hak kazanılmış değildir hala tek başına kurs yeterli olmayacaktır. Diyelim ki PPL lisansı kursu aldınız bunun üzerine IR (Instrument Rating) gereklidir. Yani aletli uçuş kursu da almak gerekecektir. Adından da anlaşılacağı gibi (instrument rating) alet edevat reytingi; bir beceri ölçme metodudur. Sizin aletleri nasıl kullandığınıza dair reyting verisi verir, bunun da kursu vardır fakat lisans veya sertifikayla karıştırmamak gerekir.

 

IR reytingini aldıktan sonra EASA lisansı alabilmek için geriye gerekli birkaç eğitim kalıyor.

 

Bunlar; PIC (pilot in command), ME (multi engine), CA (complex aircraft)' dır. 'Pilot in Command' eğitimi pilot adaylarının tek başına 100 saatlik uçuş süresini doldurmaktır. 'Multi Engine' eğitimi ise çok motorlu uçuş reytinigini elde etmektir. Yine tekrar etmekte fayda var Multi Engine eğitimi de kurs değildir bir reyting türüdür. Son olarak 'Complex Aircraft' ise iniş takımlı uçuş eğitimidir. Tüm bu uzun ve yorucu kurs eğitim sürecinden sonra pilot adayları EASA lisansını almaya hak kazanmış olurlar.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arşivlendi

Bu konu artık arşivlenmiştir ve başka yanıtlara kapatılmıştır.

×
×
  • Yeni Oluştur...