Jump to content

Lütfen Beni Öldürmeyin...


Renan

Önerilen Mesajlar

 

 

İlginç bir canlı olan Süleymancık, Türk Keleri olarak da isimlendirilmektedir. Dünya genelinde Hemidactylus Turcicus adıyla bilinen bu hayvan, zararsız bir canlıdır. Zehir taşımamasının yanı sıra, tabiatına uygun yaşadığında da özellikle geceleri ortaya çıkarak sivrisinek ve böcekleri yiyerek yaşam alanına katkı sağlamaktadır. Bu özelliği ile de, biyolojik silah özelliği taşımaktadır.

 

Süleymancık, diğer adıyla Türk Keleri, ortalama olarak 10 santimetre boyunda olup, geniş parmaklı bir yapısı vardır. Genellikle Ege ve Akdeniz bölgelerinde yaşamını sürdürmektedir. Süleymancık, görünüş itibariyle rahatsız edici ve ürkütücü olsa da, asla insana zarar vermemektedir. Evlere de girebilen ve geceleri ortaya çıkan bu canlı, çoğu zaman öldürülmek istenmektedir. Ancak, Süleymancık’ın insanlara hiçbir zararı olmadığı gibi, evlerdeki böcek ve sinekleri temizleyerek de doğal döngüyü sağlamakta ve yaşam alanlarını zararlı böceklerden korumaktadır. Pahalı ve zararlı ev ilaçlama yöntemlerinden ziyade, bu işi tamamen doğal yollarla yaptığı için, Süleymancık bu anlamda yararlanılması gereken bir canlı özelliğindedir.

 

Süleymancıkların gözbebekleri dikey konumludur. Vücut renkleri incelendiğinde, sırt bölgesinin açık kahverengi ve gri tonlarında olduğu görülür. Bu bölgede, aynı zamanda koyu renkli benekler de bulunmaktadır. Sırt bölgesinde görülen koyu renkli benekler, kuyruk kısmına kadar da devam etmektedir. Vücut kısmının alt bölümü, kirli beyaz renktedir. Ayak parmaklarının olduğu bölüm, dipten dar olarak şekillenmeye başlar ve uçlara doğru genişler. Gündüz vakti bu şekilde tarif edilebilen canlı, geceleri ise renk olarak açık ve saydam bir hal alır. Fizyolojik olarak ilginç bir özelliği de, kendini tehlikede hissettiğinde, kuyruğunu yukarı yönlü bükerek beklemesidir.

 

Ülkemizde var olan Türkiye Kurbağa ve Sürüngenler Gözlemciliği ve Fotoğrafçılığı Topluluğu, bilinçsizce saldırılan Süleymancığı korumak için Lütfen Beni Öldürmeyin isimli bir kampanya başlatmıştır. Topluluğun üzerinde durduğu nokta, bilimsel açıdan ilk olarak Türkiye topraklarından dünyaya bildirilen bu canlının, evlerde görüldüğü zamanlarda direkt olarak öldürülmeye çalışılmasının yanlış olduğudur.Her ne kadar Ege ve Akdeniz bölgesini yaşam alanı olarak tercih etse de, Anadolu üzerinde İzmirden Şanlıurfa istikametine kadar olan alanda yer yer bu canlıdan görmek mümkündür.

 

Biyolojik silah olarak adlandırılan Süleymancık, kapalı yerlerde ortaya çıktığında, çok zor duyulabilecek ince ve tiz sesler çıkartmaktadırlar. Varlığını hissettirdiği enden özelliklerden biri de, çıkardığı bu seslerdir. Bunun dışında, herhangi bir rahatsız edici yanı ya da zararlı bir özelliği bulunmamaktadır. Süleymancık nesli korunmalı, doğal yaşam döngüleri de bu sayede devam ettirilmeli ve kimyasal ilaçlar yerine bu doğal silahlardan faydalanmak gerekmektedir.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Benzer Konular

    • Lütfen Yavaşça Oku..

      Eğer buzdolabında yiyeceğin, giyecek temiz kıyafetlerin, uyuyacak bir yerin ve başının üstünde bir çatın varsa dünyanın  %75 inden daha Zenginsin... Cüzdanında paran varsa Ve istediğin yere gidiyorsan dünyanın en   Zengin %18 indensin.. Bu mesajı okuyabilir ve  Gerçekten anlayabilirsen Dünyadaki dinlemeyen Düşünmeyen ve Anlamayan  3 Milyar İnsan dan daha Şanslısın... Hayat Şikayet Etmek Değildir... Mutlu Olmak İçin Nedenler Bulmaktır... Şükür etmek İç

      , Yer: Serbest Kürsü

    • Evde Bulunan Büyü Lütfen Yardım

      Dolabimizin üstünde böyle bir muska bulduk. Açıp baktığımızda içinden bu kağıt çıktı. Bu nerden geldi ne zaman geldi kim koydu bir fikrimiz yok. Okuyabilen olursa bizi aydınlatırsa çok seviniriz. Şimdiden çok teşekkürler 

      , Yer: Büyü İle İlgili Soru ve Yardım

    • Evimde Vefk Benzeri Birşey Buldum Lütfen Yardım Edin

      Merhabalar, O kadar ilginçtir ki evimde, yıkanmış temiz çamaşırların içersinde, vefk benzeri bir şey buldum. Ömrümde böyle şeylerle yakından uzaktan hiçbir alakam olmadı ve şaşkınlık içerisindeyim. Bu küçük muskanın isminin vefk olduğunu da internetten öğrendim, belki de başka bir şey de olabilir. Bantla sımsıkı sarılmıştı ve üzerinde roma rakamıyla 5 yazılmıştı (bunun Arapça'da 7 olduğunu söylüyorlar). Bu durumda, evde acaba bundan 4 tane daha mı vardır diye akla geliyor. Evime giren insan say

      , Yer: Havas & Hüddam Soru ve Yardım

    • Lütfen Yardim Edin

      Bendeki değişiklikler 10 sene önce başladi evde ve babamin dükkaninda muskalar bulduk.iflas ettik,huzur kalmadi.çok hocaya gittim kimi büyü kimi musallat dedi.bazilarinda iyi oldum ama tekrarladi.bi arkadaşim yanimda ağzini kipirdatti bi dakka kadar sesi çikmadan.acaba beni okudu mu şüphesi uyandi ama farkinda değilim dedi.sonra her ağzini kipirdatan ve üfleyen gördğümde eşyalarimi atiyorum o gün üstümde ne varsa.sürekli vesvese ve gülme oluyo.nolur yardim edin.

      , Yer: Havas & Hüddam Soru ve Yardım

    • Hep Beni Bulur...!!!

      Hep Beni Bulur...!!!   Ne zaman geç kalsam,evden aceleyle çıkarken hep bi aksaklık olur Ne zaman internette çok acil bi işim olsa bağlantıda bi problem olur Ne zaman okula gitmesem önemli bi olay olur...   v.b....      

      , Yer: Forum Oyunları

×
×
  • Yeni Oluştur...