Jump to content

Kayıp ve Çalıntı için Bir Ayet-i Kerime


gezici11

Önerilen Mesajlar

 (7 Kere) الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
 (450 Kere) حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ
 
Okunuşu Latin alfabesiyle yazılınca mâna külliyen değişiyor o nedenle Kur'an-ı Kerim okumasını bilmeyenler bir hafızdan dinleyerek ya da bilen birinden öğrenerek okumaya çalışsın. 
 
Meali: O (ahsen) kimseler ki, insanlar onlara: "Muhakkak ki, insanlar, sizin için (size saldırmak için) toplandılar. Artık onlardan korkun." dedikleri zaman, (bu söz), onların îmânını artırdı. Ve "Allah bize kâfîdir ve O, ne güzel vekildir." dediler. (Âli İmrân Suresi 173. Ayet
 
Kaybettiğiniz ya da çalınan bir şey için bulunana kadar her gün ayeti kerimeyi 7 kere, son bölümünü ise ara vermeden tek oturuşta 450 kere okuyunuz. Harfleri doğru telaffuz ederek okursanız Allah'ın izniyle kaybınıza ulaşırsınız. Defalarca tecrübe edilmiştir. Çoğu zaman tek seferde netice verir tabi okuyanın itikadı ve telaffuzu çok önemli. Namaz kılmayanlarda olmaz demiyorum ama olur diye garanti de veremiyorum. :) 
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Ivy, 07.05.2020 - 00:43 yazdı:

Doğru anlamis miyim ? Tum ayet 7 defa

Hasbunallahi ve nimel vekil ise bagimsiz olarak tek seferde 450 degil mi ?

Evet, tüm ayet 7 kere, sonra son cümle 450 kere tek seferde konuşmadan ve ara vermeden okunacak.

serbest, 12 saat önce yazdı:

Iyi güzelde bu ayet Bedir savaşından sonra Uhud savaşına hazırlık yapan müşriklerin Medine'ye getirdiği haberlere binaen inzal edilmistir.

Havas ilminde önemli olan ayetin istenilen şey hakkında mana vermesidir.

 

Zerre alakası yok. Havas, derinliği ve hikmet tarafı... Zahiri mana ile neden alakalı olmak zorunda olsun ki? 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
gezici11, 09.05.2020 - 05:42 yazdı:

Evet, tüm ayet 7 kere, sonra son cümle 450 kere tek seferde konuşmadan ve ara vermeden okunacak.

Zerre alakası yok. Havas, derinliği ve hikmet tarafı... Zahiri mana ile neden alakalı olmak zorunda olsun ki? 

Sizin dediğiniz doğru olcak degilmi

Zikrin mahiyeti keyfiyeti kabul alameti haller ve havas diğer ismi Rukye  ile alakası olmayan hurafelerden başka birşey değil.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
serbest, 10.05.2020 - 17:47 yazdı:

Sizin dediğiniz doğru olcak degilmi

Zikrin mahiyeti keyfiyeti kabul alameti haller ve havas diğer ismi Rukye  ile alakası olmayan hurafelerden başka birşey değil.

Güzel kardeşim havas ilmi bizim dediğimizle eğrilip doğrulmayacak kadar sağlam temeller üzerindedir. Zahiri mananın şart olmadığına onlarca delil getirilebilir. Vakıa Suresi'nin zahiri manası ile zenginlik arasında net bir bağ var mı? Zenginlerin suresi olduğunu bizzat Efendimiz Aleyhisselam haber veriyor. Benzer ve daha ayrıntılı örnekler de verilebilir fakat kimse inanmak zorunda değil. 

Günümüzde havas olarak yazılıp çizilenlerin önemli bir bölümünün büyü, sihir ve hurafe sınıfına girdiğini biliyorum/görüyorum. Fakat bunun benim yazdığımla alakası ne?

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Ivy, 4 saat önce yazdı:

@serbest ayetin anlaminin uygun olmasindan bahsetmissiniz o durumda muhabbet icin kevser suresi okumalari da yanlis oluyor degil mi ? 

Muhabbet sağlamak için ayetleri kullanmak zaten ahlaksızlık Allah'ın kelamı muhabbet sağlamak için indirilmedi.

Şu ayetivsu kadar şu sayıda şu şekilde okuyun demek Allahin kelaminla oyun oynamaktır.

Zikrin manasını mahiyetini keyfiyetini  bilmeden birşey bildiğini zanneden yobszlardan Allah herkesi korusun.

gezici11, 15 saat önce yazdı:

Güzel kardeşim havas ilmi bizim dediğimizle eğrilip doğrulmayacak kadar sağlam temeller üzerindedir. Zahiri mananın şart olmadığına onlarca delil getirilebilir. Vakıa Suresi'nin zahiri manası ile zenginlik arasında net bir bağ var mı? Zenginlerin suresi olduğunu bizzat Efendimiz Aleyhisselam haber veriyor. Benzer ve daha ayrıntılı örnekler de verilebilir fakat kimse inanmak zorunda değil. 

Günümüzde havas olarak yazılıp çizilenlerin önemli bir bölümünün büyü, sihir ve hurafe sınıfına girdiğini biliyorum/görüyorum. Fakat bunun benim yazdığımla alakası ne?

 

Havaş ilmi diyorsunda peygamberin hayatında birtane Havaş hakkında hadis zikredilmemistir.sunnetullaha ters olan kabala ilmini dini ilim olarak aksettirmek Allah ve peygamberine iftira atmaktır.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
serbest, 14.05.2020 - 04:38 yazdı:

Havaş ilmi diyorsunda peygamberin hayatında birtane Havaş hakkında hadis zikredilmemistir.sunnetullaha ters olan kabala ilmini dini ilim olarak aksettirmek Allah ve peygamberine iftira atmaktır.

Güzel kardeşim havas denilince anladığın büyü ise dinimizde yeri yok ki sünnette olsun. Verdiğim cevapta havasa dair Efendimiz Aleyhisselamın bir bilgilendirmesi mevcut zaten. Peygamber Efendimiz Aleyhisselamın havasa, esrara, hikmete dair hadisleri var. Siz, bugün havas adı altında yapılan, yazılan, paylaşılan büyüleri kastediyorsanız onun zaten dinimizde yeri yok. Ben havas derken Efendimiz Aleyhisselam'a dayanan bir kaynaktan gelen ve evliyadan nakledilen, nakledilirken de sünnete uygunluğu bozulmamış hikmetten bahsediyorum. Bugünkü Havas Kitabı adı altında yayımlanan büyü kitaplarından ve onlarda yer alanlardan değil. Bu kitaplardaki bir çok uygulama maalesef havas değil büyüdür ve hurufilik ile kabaladan izler taşır.

serbest, 14.05.2020 - 04:38 yazdı:

Muhabbet sağlamak için ayetleri kullanmak zaten ahlaksızlık Allah'ın kelamı muhabbet sağlamak için indirilmedi.

Şu ayetivsu kadar şu sayıda şu şekilde okuyun demek Allahin kelaminla oyun oynamaktır.

Zikrin manasını mahiyetini keyfiyetini  bilmeden birşey bildiğini zanneden yobszlardan Allah herkesi korusun.

Savunduğun fikir temelde doğru ama savunma yöntemin yanlış. Ameller niyetlere göredir. Temelde niyetin ne olduğunu bilmediğimiz bir konuda genel bir ifade kullanmamız yanlış yere çıkarır. "Kur'an müminlere bir şifadır." Bu durumda maddi şifasını da manevi şifasını da Kur'an-ı Kerim'de arayan hata etmiş olmaz. Muhabbet sağlamaktan kasıt nedir, yola başlanırken niyet nedir? Adam Allah'ın ayetini huzurlu bir yuva kurma niyetiyle, hayırlı bir kısmet niyetiyle okuyorsa bu dua kapsamına girer. Dua edene kim ahlaksız diyebilirki? Biraz daha sakin kardeşim, genelleme doğru değil. Özü anlayıp yanlışı göstermek gerek. 

Evet, günümüzde havas adı altındaki büyü kitapları ve hoca adı altındaki medyumlar sayesinde havas havas olmaktan çıkmıştır. Şunu şu kadar oku diyen herkese balıklama atlamak yanlış. İnsanlara evvela zikrin mahiyetini, keyfiyetini bildirmeli, namaza ve Kur'an okumaya teşvik etmeli, en önemlisi de ilmihal bilgisinin artırılmaya çalışılması gerekir. Namazsız, kelime-i tevhidsiz her okuma eksiktir. İlmihal bilgisi yoksa neyi doğru, neyi yanlış yaptığını nereden bilecek? Jüpiter'in etrafında dönüp de güneşin çok yakınındayım sanmak gibi bir şey bu durum. Bizim asıl problemimiz havas değil, hangisi havas hangisi büyü ayırabilecek temel bir ilmihal bilgisinden yoksun olmak. İnsanları bilmedikleri bir yönden ele alıp döver gibi suçlamak da doğru değil. Bilen, bildiğinin zekatını versin nasibi olan alacaktır zaten.

Ortada bir yanlış var kesin ve biz bu yanlışla savaşa karar verdiysek yapacağımız ilk şey mümkün mertebe doğruyu aktarmaya çalışmak ve bunu yaparken de mutlaka ilmihal bilgisi aktarmak olmalı. Doğruyu bilmeyene yanlışı tarif edemezsin...

Maksadım üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil. O nedenle anlayana diyeceklerim bu kadar. Cevap vermek zorunda kalmadıkça tartışmayı noktalamak adına tekrar yazmayacağım.

Selametle

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...