Jump to content

Risk Almanın Yolları


AsiveMavi
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Şirketinizin emekleme dönemi, en fazla risk faktörü içeren dönem olacak. Bu yüzden de kendi işinizi kurmak istiyorsanız, bu dönemde hazırlıklı olmanız gerek…

 

873D5EF77B276C3518D18A9A439C5-1.jpg

Yeni bir iş kurmak istiyorsunuz. Hatta her ay verdiğimiz girişim önerilerini de düzenli olarak takip ediyorsunuz. Peki, bir girişimde bulunmadan önce dikkat etmeniz gereken kuralların neler olduğunu biliyor musunuz? Yapılan araştırmalar, Türkiye’de ve birçok ülkede, yeni kurulan işletmelerin büyük çoğunluğunun ömrünün 5 yıl olduğunu gösteriyor. Bu nedenle önerilerimize kulak verin.

 

Doğru fiyatlandırma stratejisi

Fiyatlandırma yaparken hedef pazarınızı göz önünde bulundurmalısınız. Pazarda en ucuz veya en pahalı olmak yerine, ürüne ve pazardaki genel fiyatlara göre bir strateji belirlemek yararınıza olacaktır. Çok düşük fiyatlandırma stratejisi sizi gereğinden fazla çaba harcayarak küçük gelirler peşinde koşmaya iter. Yüksek fiyatlandırma sistemi ise pazarlamayı zorlaştıracağından, aslında her ikisi de çok tercih edilen durumlar değildir. Ürün/fiyat politikasının doğru belirlenememesi birçok işletmenin düştüğü hatalar arasında yer alıyor.

 

Doğru zamanlama

İş kurma sürecinde, gereksiz acelecilik hatalara, işi çok ağırdan almak ise trenin kaçmasına neden olabiliyor. Zamanlama hatası, girişimcilerin düştüğü önemli hatalardan biri. Faaliyet göstereceğiniz alandaki gelişim trendini, birkaç yıl sonrasını da hesaba katarak araştırmanız çok önemli. Bu süreçte Türkiye ve dünyadaki genel ekonomik göstergeleri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

 

Kontrollü büyüyün

Yeni pazarlar araştırmak, bulmak, yatırım yapmak güzel. Ancak, bunun öncesinde şirketinizin konuya ne kadar hazırlıklı olduğunu da gözden geçirmelisiniz. Büyüme aşamasında yeterli hazırlığın olmaması, işletmeleri bekleyen önemli tuzaklardan biri. Büyümenin aynı zamanda maliyetlerinizi artıracağını unutmayın. Bu durum, nakit ihtiyacınızı da büyük oranda artıracaktır. Bunun için işletmelerin kontrolsüz büyümekten kaçınmaları gerekiyor. Plansız ve programsız büyüme çabaları, şirketlerin elindekini de kaybetmesine neden olabiliyor. Ayrıca, yönetim kadronuzun yetenek ve becerilerinin büyüme planlarınızla paralel olması gerekiyor.

 

Doğru istihdam

Genellikle küçük işletmelerde aile veya yakın çevreden kişiler yönetim kadrolarında yer alıyor. Bu durum, işletmenin ilk kuruluş yılları için sorun teşkil etmeyebilir; ancak eğer büyüme planlarınız varsa mutlaka profesyonel kadrolar oluşturmanız gerekiyor. Unutmayın ki, Türkiye’de KOBİ’lerin büyürken karşılaştığı sorunların başında, profesyonel yönetici kadrolarının oluşturulamaması geliyor.

 

Satışa odaklanın

Yeni kurulan bir işletmenin öncelikli hedefi tabi ki satış olacaktır. Bununla birlikte şirketin bir organizma bütünü olduğunu unutmayın. Organizma içindeki çürük veya hastalıklı bir yapı, neticede bütünü etkileyecektir. Sadece satışa odaklı bir sistem kurulması, çok sık karşılaşılan bir hatadır.

 

Açık yönetim anlayışı

İşi siz kurdunuz, çok da iyi yönetiyorsunuz. Peki, fikirlerinizi çalışanlarınızla paylaşmayı denediniz mi? İşyerinde bu sinerjiyi yaratmak çok önemli. Son yıllarda büyük şirketler dahi, çalışanlarından fikir almaktan çekinmiyor. Çalışanlarınıza sık sık fikirlerini sorun. Hatta onları, yeni üretim, hizmet, pazarlama ve satış teknikleriyle ilgili olarak düşünmeye sevk edin. Bu durum, çalışanların şirketle olan bağını güçlendirmeye yardımcı da olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

girisimcineyapmamali-1.jpg

Şirketinizin emekleme dönemi, en fazla risk faktörü içeren dönem olacak. Bu yüzden de kendi işinizi kurmak istiyorsanız, bu dönemde hazırlıklı olmanız gerek...

 

Risk Almanın Yolları

Yeni bir iş kurmak istiyorsunuz. Hatta her ay verdiğimiz girişim önerilerini de düzenli olarak takip ediyorsunuz. Peki, bir girişimde bulunmadan önce dikkat etmeniz gereken kuralların neler olduğunu biliyor musunuz? Yapılan araştırmalar, Türkiye'de ve birçok ülkede, yeni kurulan işletmelerin büyük çoğunluğunun ömrünün 5 yıl olduğunu gösteriyor. Bu nedenle önerilerimize kulak verin.

 

Doğru fiyatlandırma stratejisi

 

Fiyatlandırma yaparken hedef pazarınızı göz önünde bulundurmalısınız. Pazarda en ucuz veya en pahalı olmak yerine, ürüne ve pazardaki genel fiyatlara göre bir strateji belirlemek yararınıza olacaktır. Çok düşük fiyatlandırma stratejisi sizi gereğinden fazla çaba harcayarak küçük gelirler peşinde koşmaya iter. Yüksek fiyatlandırma sistemi ise pazarlamayı zorlaştıracağından, aslında her ikisi de çok tercih edilen durumlar değildir. Ürün/fiyat politikasının doğru belirlenememesi birçok işletmenin düştüğü hatalar arasında yer alıyor.

 

Doğru zamanlama

 

İş kurma sürecinde, gereksiz acelecilik hatalara, işi çok ağırdan almak ise trenin kaçmasına neden olabiliyor. Zamanlama hatası, girişimcilerin düştüğü önemli hatalardan biri. Faaliyet göstereceğiniz alandaki gelişim trendini, birkaç yıl sonrasını da hesaba katarak araştırmanız çok önemli. Bu süreçte Türkiye ve dünyadaki genel ekonomik göstergeleri de göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

 

Kontrollü büyüyün

 

Yeni pazarlar araştırmak, bulmak, yatırım yapmak güzel. Ancak, bunun öncesinde şirketinizin konuya ne kadar hazırlıklı olduğunu da gözden geçirmelisiniz. Büyüme aşamasında yeterli hazırlığın olmaması, işletmeleri bekleyen önemli tuzaklardan biri. Büyümenin aynı zamanda maliyetlerinizi artıracağını unutmayın. Bu durum, nakit ihtiyacınızı da büyük oranda artıracaktır. Bunun için işletmelerin kontrolsüz büyümekten kaçınmaları gerekiyor. Plansız ve programsız büyüme çabaları, şirketlerin elindekini de kaybetmesine neden olabiliyor. Ayrıca, yönetim kadronuzun yetenek ve becerilerinin büyüme planlarınızla paralel olması gerekiyor.

 

Doğru istihdam

 

Genellikle küçük işletmelerde aile veya yakın çevreden kişiler yönetim kadrolarında yer alıyor. Bu durum, işletmenin ilk kuruluş yılları için sorun teşkil etmeyebilir; ancak eğer büyüme planlarınız varsa mutlaka profesyonel kadrolar oluşturmanız gerekiyor. Unutmayın ki, Türkiye'de KOBİ'lerin büyürken karşılaştığı sorunların başında, profesyonel yönetici kadrolarının oluşturulamaması geliyor.

 

Satışa odaklanın

 

Yeni kurulan bir işletmenin öncelikli hedefi tabi ki satış olacaktır. Bununla birlikte şirketin bir organizma bütünü olduğunu unutmayın. Organizma içindeki çürük veya hastalıklı bir yapı, neticede bütünü etkileyecektir. Sadece satışa odaklı bir sistem kurulması, çok sık karşılaşılan bir hatadır.

 

Açık yönetim anlayışı

 

İşi siz kurdunuz, çok da iyi yönetiyorsunuz. Peki, fikirlerinizi çalışanlarınızla paylaşmayı denediniz mi? İşyerinde bu sinerjiyi yaratmak çok önemli. Son yıllarda büyük şirketler dahi, çalışanlarından fikir almaktan çekinmiyor. Çalışanlarınıza sık sık fikirlerini sorun. Hatta onları, yeni üretim, hizmet, pazarlama ve satış teknikleriyle ilgili olarak düşünmeye sevk edin. Bu durum, çalışanların şirketle olan bağını güçlendirmeye yardımcı da olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aldık bakalım girişimci belgesini kosgeb desteğine hazır projelerim var felan ama tek başına olmuyor aklımdakiler, sermayeye ortak birini bulsam nelere girişecem yaa. Allah Kerim. İstanbul'dan ciddi samimi en az benim kadar sermaye koyabilecek arkadaş varsa kosgeb girişimci ve diğer desteklere hazır projelerimi anlatırım fizibilite etüdleri tamam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...