Jump to content

Dijital Ürünlere 2 Trilyon Dolar Harcıyoruz


Guest apocalypse

Önerilen Mesajlar

Dünyada dijital eğlence ürün ve servislerine harcanan para inanılmaz rakamlara ulaşıyor.

Bu yıl sonuna kadar dünya ölçeğinde tüketicilerin dijital eğlence ve bilgi ürünlerine 2 trilyon dolardan fazla para yatıracağı bildirildi.

Bu rakamın 2015'de 2,8 trilyon dolara yükseleceği tahmin ediliyor. Gartner'ın raporundan derlediği bilgilere göre, yaklaşık yüzde 62 ile rakamın büyük bölümünü, mobil ya da kablolu veri servisleri, geniş bant internet hizmeti, video servisleri, İzle-Öde Tv ve online oyun gibi iletişim abonelikleri kapsıyor.

100818PS3yenikonsolpaketwidec-1.jpg

İkinci büyük tüketim alanı, yüzde 28 ile elektronik cihazlar. Tüketiciler bu yıl sonuna kadar mobil cihazlara, bilgisayar ya da bununla ilgili ürünlere, televizyon ve ilgili setler ile oyun konsollarına 600 milyar dolar yatıracak.

Bütün harcamalar içerisinde en az payı 200 milyar dolar ve yüzde 10 oran ile yazılım ve içerik alıyor. Online satın alınan, kiralanan, akışkan film ya da indirmeler, isteğe göre video, elektronik kitaplar, müzikler ya da mobil uygulamalar bu kapsamda değerlendiriliyor.

Raporda, üretici/satıcılar için önümüzdeki üç yıl; genişbant internet, lokasyon bazlı servisler ve işletim sistemleri alanlarının önemli fırsatlar yaratacağı da ifade edildi.

bilim.org

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arşivlendi

Bu konu artık arşivlenmiştir ve başka yanıtlara kapatılmıştır.

×
×
  • Yeni Oluştur...