kekremsi_kedi Oluşturma zamanı: Ekim 28, 2011 Paylaş Oluşturma zamanı: Ekim 28, 2011 Başlangıç olarak, 1769 yılında Nicholas Cugnot adındaki soylu bir Fransız'ın çalışmalarını esas alabiliriz. Bir makineyle kendiliğinden çalışan (yani insan gücünün uygulanmasına gerek göstermeyen) ilk kara taşıt aracı,söz konusu kimse tarafından tasarlanmıştı. Cugnot,tasarısını üç tekerlekli ,çok büyük bir buhar kazanından sağlanan güçle çalışan buhar makineli bir araba şeklinde gerçekleştirdi. Bu vasıta saatte yaklaşık olarak 4. 5 kilometre yol alabiliyordu. Her 20 kilometrede bir kazanın doldurulması gerekiyordu. 1789 yılında, Oliver Evans adında bir Amerikalı, kendiliğinden hareketli ilk taşıt aracı için ilk Birleşik Amerika patentini aldı. Bu araç dört tekerlekliydi. Arka tarafındaki pedallı tekerlekler, hem karada hem de suda hareket edebilmesini sağlıyordu. Ağırlığı ise 21 tondu. Bunu izleyen 80 yıl boyunca, başka mucitler de aynı doğrultudaki çalışmalarını sürdürdüler. Gerçekleştirilen tasarıların çoğu buharlıydı. Ayrıca birkaç tane de elektrikle çalışan model yapılmıştı. Bunlarda büyük akümülatörler vardı. Daha sonra, 1880 yılında, otomobilin bugünkü halini almasında esas olan iki icat ortaya kondu. Söz konusu icatlardan biri içten patlamalı motordu. Öteki icat ise pnömatik, ya da havayla dolu tekerlekti. Benzinle çalışan ilk otomobil,1887 yılında Gottlieb Daimler adındaki bir Alman tarafından yola sürüldü. Birleşik Amerika'da, Frank ve Charles Duryea adında iki kardeş 1892 ve 1893 yıllarında benzinle çalışan Amerikan otomobillerini yaptılar. İki kardeşin yaptıkları otomobiller "atsız araba" diye isimlendirilmişti. Gerçekte, bunları izleyen bütün ilk dönem Amerikan otomobilleri hemen hemen birbirinin benzeriydi. Kimse tamamen farklı bir modelde otomobil tasarlamak gereğini duymamıştı. Bütün yaptıkları, değişik zaman aralarıyla bir transmisyon kayışı eklemek veya arka tekerleklere hareket sağlayıcı zincir düzeni uygulamaktı. Ancak sağlamlık ve rahatlıklarına da dikkat gösterilmesi sonucu, otomobiller daha güvenilir taşıt aracı olmak, daha iyi yol yapabilmek niteliklerini kazandılar. Çok geçmeden, bir zamanların "atsız arabaları"nın zayıf, dayanıksız yapılarının otomobiller için uygun düşmediği anlaşıldı. Yavaş yavaş, bugün bildiğimiz otomobil modellerine yaklaşan örnekler görülmeğe başladı. Motor oturacak yerin altından ön tarafa alındı. Dayanıklı, sağlam lastik tekerlekler gerçekleştirildi. En sonunda, daha kuvvetli iskelet yapı için, çelik kullanıldı. Böylece,bir zamanların büyük rüyası-modern-otomobil bir gerçek oldu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest playades Yanıtlama zamanı: Ekim 28, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 28, 2011 Sonra da magandalar o arabaların arkasına "kıroyum ama para bende" yazdırdılar İki ayaklı yaratıklar yüzmilyarlarca liralık hayvan gibi ciplere, süper lüks arabalara kurulup bizlere pislikmişiz gibi bakmaya başladılar... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kekremsi_kedi Yanıtlama zamanı: Ekim 29, 2011 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 29, 2011 Sonra da magandalar o arabaların arkasına "kıroyum ama para bende" yazdırdılar İki ayaklı yaratıklar yüzmilyarlarca liralık hayvan gibi ciplere, süper lüks arabalara kurulup bizlere pislikmişiz gibi bakmaya başladılar... Mazda'nın başına Na'yı ekleyen de biziz ki hem.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Vakt-i Leyl Yanıtlama zamanı: Mayıs 5, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mayıs 5, 2012 Mazda'nın başına Na'yı ekleyen de biziz ki hem.. acaba bizim ülkemizden başka arabaların üzerine' beni yıka' yazan yer var mıdır emeğine sağlık kekremsi belgesilinide seyretmiştim 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.