Tasavvuf
-
Benzer Konular
-
İslamda Tasavvuf Var mıdır?
SORU: Bazı kimseler “Tasavvuf kelimesi Kur’an’da yoktur. Kur’an’da olmayan bir şeyi kabul etmeyiz” diyorlar. Tasavvuf Kur’an’da var mıdır? CEVAP: Sünnetlerde olup da, Kur’an’da açıkça belirtilmeyen şeyleri kabul etmemek bid’attir. Peygamber(s.a.v.)Efendimiz ise İbn-i Asakir’deki bir hadisi şerifte, mealen; ” -” Bid’atten sakının; her bid’at sapıklıktır ve her dalalet ehli de ateştedir.” buyurmuştur. Allahu Teala Kur’an’da her şey açık olarak belirtseydi; milyonlarca cilt büyüklüğünde K, Yer: İslamiyet
-
Tasavvuf Müziği Nedir?
Allah, insan ve evren arasındaki ilişkiyi bir bütünlük içinde açıklamaya çalışan ve insanın tanrısal erdemler ile iç içe olduğunu anlatmaya çalışan felsefi düşüncenin dini motifler içermesine tasavvuf denir. İlk başlarda günahtan uzak durabilmek için uygulanan tasavvuf 12.yy'dan itibaren tarikatlar halinde büyük bir güç kazanmaya başladı. Tasavvuf müziği ise tasavvuf felsefesinin odak noktası olan Allah'a kulluğu hatırlamak için aracı olarak kullandıldığını söyleyebiliriz. Tasavvuf müziği, Yer: Müzik
-
Tasavvuf Aşk
Bir yerde dinledim burda paylaşmadan edemedim.. aşk nedir denilince .. A Ş K tarifi Ay:::::görmek yokluğumuzla birliğini hisetmek. Şın ::::Serhoş olmak Kaf:::yok olmak .onda yok olmak Aşk beni arif etti İncelti zarif etti Ben aşkı bilmez idim İcerim tarif etti, Yer: Tasavvuf Edebiyatı
-
Sultan IV. Murad'ın Tasavvuf Ehline Hürmeti
Sultan IV. Murad Han, kendi zamanındaki Şeyhlere çok hürmet gösterir ve onlara yardım ederdi. Mesela, Yenikapı Mevlevîhânesi şeyhi Doğânî Ahmed Dede’ye hürmet etmiştir. Onu sık sık saraya davet etmek suretiyle kendisinden Mesnevî sohbeti dinlemiş ve semâ yapmalarına müsaade etmiştir. Galata Mevlevîhânesi şeyhi Âdem Dede de, yine IV. Murad’ın saraya davet edip Mesnevî sohbetlerini dinlediği ve semâ yaptırdığı mevlevîlerdendir.Antalya Mevlevîhânesi postnişîni Zincirkıran Muhammed Çelebi İstanbul’a, Yer: Osmanlı Tarihi
-
Tasavvuf İlminin Gâyesi
İnsanın yükselmesi, saâdet-i ebediyyeye kavuşması, bir uçağın uçmasına benzetilirse, i’tikâd ile amel, yani îmân ile ibâdet, bu uçağın gövdesi ve motorları gibidir. Tasavvuf yolunda ilerlemek de, bu uçağın enerji maddesi, yani benzini demektir. Maksada ulaşmak için, tayyâre, uçak elde edilir. Yani îmân ve ibâdet kazanılır. Harekete geçmek için de, kuvvet maddesi yani tasavvuf yolunda ilerlemek lâzımdır. Tasavvufun gâyesi, insanı Ma’rifet-i ilâhiyyeye kavuşturmaktır. Yani Allahü teâlânın s, Yer: İslamiyet
-
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.