Jump to content

Yalnız Kur'an Diyenler


BlueCape
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Kur’andan başka delil var mıdır?

 

Mezhepsizler, dindeki dört delilin ikisini kabul etmeyip Kitap ve Sünnet’ten başka delil yok diyorlar. Mezhepsizleri de geride bırakan türediler, Kitap ve Sünnet tâbirine bile saldırıp, “Kur’andan başka bir sünnet adı altında din çıkarmak İslam’ı yıkmaktır, Peygamber Kur’anı getirmekle işi bitmiştir, o bir postacıdır” diyerek Sünneti Kur’andan farklı bir şey gibi göstermeye çalışıyorlar.

 

Yalnız Kur’an diyenler, kesinlikle Kur’an-ı kerime inanmıyorlar. İslamiyet’i yıkmak için inanmış gibi görünüyorlar. Bunların başında İgnaz Goldziher, Shacht gibi Oryantalist denilen gayri müslimler gelir. Hıristiyanların çıkardığı bu akıma kapılıp biz de resulüz diyenlerden Hintli Mirza Gulam Ahmet ile Mısırlı Reşat Halife ve daha başka zındıklar vardır. Reşat Halifenin kurduğu on dokuzcular bâtıl dinini savunanlar da yalnız Kur’an diyor, Sünneti inkâr ediyorlar.

 

Dindeki dört delilden üçü inkâr edilince, herkes kendi anladığını doğru kabul edecek ve böylece insan sayısı kadar din meydana gelecek, bir kaos yaşanacak ve nihayet din yıkılacaktır. Fakat bu dini yıkmaya muvaffak olamayacakları Kur’an-ı kerimde bildirilmektedir:

(Onlar, ağızları ile Allah’ın nurunu Kur’an, Sünnet, icma ve kıyastan meydana gelen Allah’ın dinini] söndürmeye yelteniyorlar. Halbuki kâfirler istemeseler de, Allah nurunu dinini tamamlayacaktır.) Saf 8

 

Yalnız Kur’an diyenler, Kur’andaki İslam diyenler, Sözlerinde zerre kadar samimiyet yoktur. Kur’ana inanmalarında samimi olsalardı, âyetlere inanırlardı. Allah yalnız Kur’an mı diyor? A/B]ulullah böyle şey söylemez. Bunu bırak, Kur’andan söyle” der.) Ebu Ya’la

 

(Bu Kur’an, hoşlanmayana zor gelir. Onu sevene ise gayet kolay gelir. Hadisimden hoşlanmayan için de hadislerim zor gelir. Sünnetime uyana ise çok kolay gelir. Hadisimi dinleyip ona uyan, mahşerde Kur‘anla haşrolur. Hadisime önem vermeyen ise Kur’anı hor görmüş olur. Kur‘anı hor gören ise, dünya ve ahirette hüsrana uğrar.) Hatib

 

(Sünnetimi öldürüp dini bozmaya çalışanlara lanet olsun.) Deylemi

 

(Ümmetim bozulunca, sünnetimi ayakta tutana şehid sevabı verilir.) Hakim

 

(İhtilaflar çıkınca, sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) Tirmizi

 

(Bize yalnız Kur’andan söyle) diyen birine, İmran bin Husayn hazretleri: (Ey ahmak! Mesela Kur’anda, namazların kaç rekat olduğunu bulabilir misin?) dedi. Hazret-i Ömer, farzların seferde kaç rekat kılınacağını Kur’anda bulamadık diyenlere, (Allahü teâlâ, bize, Resulullahı gönderdi. Kur’anda bulamadığımızı, Ondan gördüğümüz gibi yaparız. O, seferde, 4 rekatlı farzları iki kılardı) buyurdu. (Mizan-ül-kübra)

 

Nasıl kanunlar, Anayasadan ayrı kabul edilmezse, sünnet de, yani hadis-i şerifler de Kur'an-ı kerimden ayrı değildir. Onun açıklamalarıdır. Nasıl, tüzükler, yönetmelikler, kanunlara aykırı kabul edilmiyorsa, icma ve kıyas-ı fukaha da sünnete aykırı değildir. Kıyas, Kur'an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin açıklamasıdır. Sünneti Kur'an-ı kerimden ayrı, kıyası âlimlerin ictihadlarını hadis-i şeriflerden başka göstermeye çalışanlar, dalalet ehlidir. (Mektubat-ı Rabbani)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim .... gerekliydi böyle bir şey... nitekim , o rahmet ve güzel ahlak üzerine gönderilmiştir... islamın temelinde güzel ahlak yatmaktadır... teslimiyet bile güzel ahlaktır...

güzel ahlak = HZ MUHAMMED olunca , bizde haliyle ona uymak zorundayız... bunun dışında,

 

mezhebler ihtiyaçlardan ortaya çıktı... köy hayatı için .. şafii mezhebi uykun iken , şehir hayatı için de hanifi mezhabi uygundur... ama günümüz de o zamanın ne köy hayatı kaldı , ne de şehir hayatı... şimdi melamilik zamanı... şimdi , tek ve gizli olduğumuz zaman...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel ahlak konusunda çok güzel ve dogru soyluyorsunuz, temelde guzel ahlak olduktan sonra diger konulardaki kolaylıklar ve güzellikler kendiliginden ortaya cıkıyor insan hayatında. Ben de cok sık Hz. Muhammed'in S.A.V. bir sözünü hatırlarım bu konuda; "Ben güzel ahlağı tamamlamak için gönderildim. H.Ş."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yalnız Kur’an diyenler, kesinlikle Kur’an-ı kerime inanmıyorlar. İslamiyet’i yıkmak için inanmış gibi görünüyorlar. (Alıntı)hangi kendini bilmez böyle büyük laflar edebilir. artık bu konuyu tartışmıycam isteyen istediği gibi düşünsün. verdiğin örneklerin genelide alimlerden alınmış.ayrıca da biliyorsun hadisler de ikiye ayrılıyor. peygamberin sünnetlerini de kabul etmiyorum diyen yok ayrıca. ama sanırım bu konu daha fazla uzarsa harbiden kendinizi aşacaksınız ben ondan korkuyorum. daha fazla günaha girmeyin diye de bu konuyu burda kapatıyorum. herkes inandığı şekilde tatbik etsin. ama din kendi tekelinde gibi kimse kimseye de dinsiz demesin.islamda böyle bi şey yok da :)))

--------------------

bu arada merak edenler hadislerin günümüze ne kadar sağlam geldiğini bi düşünsünler merak eden de baksın http://www.kuranmuslumani.com/2007/10/07/hadis-i-kutsi-vahy-olupta-kuranda-olmayan/ basit bi şekilde anlatılmış bi daha da kimse hadislerden örnek verip bi şeyleri savunup hadislere dayandırıp geri kalanı kafirdir deyip din elden gidiyor diye vaveyla koparmasınlar din elden gitmiyor.Yunus; 15-16: Ve ayetlerimiz onlara açıkça okunduğunda, Bize kavuşmayı ummayanlar: “Bundan başka bir Kur’an getir yahut bunu değiştir.” dediler. De ki: “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece bana vahyolunana uyuyorum. Rabbime isyan edersem, kesinlikle büyük bir günün azabından korkarım.”

 

De ki: “Allah dileseydi, ben onu size okumazdım, onu size bildirmemiş de olurdu. Ben ondan önce kesinlikle içinizde bir ömür kalmıştım. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?”

 

 

Hicr; 9: Zikr’i Biz indirdik ve Muhakkak onun koruyucuları da Biziz.

 

buyrun açık işte. Kuran_ı Kerim Allahın koruması altında , ama hadis değil.her toplanıp söylenen söz de hadis değil.düşünürseniz incil, tevrat, zebur bile orjinal haliyle kalmadı. abartmayın yüz yerde diyor aklınızı kullanın başkalarının aklını değil.ayrıca yukarıda vahiy diye belirtilen şeylerden hadisleri kastetmiyor açık bi şekilde kuran ayetlerini kastediyor. Herşeyi bilen her şeyi mükemmel ve kusursuz yaratmış olan Allah yazıya dökülmemiş sözlerin kulaktan kulağa geçerken değişip çoğalacağını bilmiyormuydu sizce :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

:) :) siz hic İslam Tarihi okudunuz mu. "Yalnız Kur’an diyenler, kesinlikle Kur’an-ı kerime inanmıyorlar. İslamiyet’i yıkmak için inanmış gibi görünüyorlar." sözünün muhatapları için yukarıdaki mesajda bazı isimler geciyor. O şahıslar da Kur'an yeterli diyorlardı, ayrıca o şahıslar ben de Allah'ın (C.C.) Rasuluyum diye peygamberliklerini ilan etmişlerdi. Peygamberliğini ilan eden biri icin cocuklar bile afedersiniz "zındık" der.

 

Birde merak etmeyin, sahih hadislere guvenilir kaynaklardan her zaman ulaşılır.

 

shadow, Allah razı olsun. Güzel temenniler karşılıklıdır her zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki hangisi kabul gördü. hiçbiri neden çünki reklam ve başka amaçlar için değil kuranı kerimi gerçekten okuyup anlayanlar Peygamber efendimizin son peygamber olduğunu biliyor.kıyamete kadar başka peygamber yok. herşeyin şarlatanı olduğu gibi bunun da oldu. Turan Dursun olayını biliyorsunuz aşrı dindarlıktan nasıl dinsizliğe geçti ince bi çizgi çok tepesine binersen şeytanın işi yok:))benim dediğim basit islam insanlar bi çatı altında toplansınlar diye indi mezhepler çıktı ne oldu Aleviler Ali ye haşa Allaha şirk koştu. eksik bilgi insanı dinden çıkarıyor. Ayrıca benim gözümle gördüğüm nur kolları var bi kol ötekinin toplantılarına gitmez selamını almaz. islamda bunlar yok. islamda din, dil ırk ayrımı bile yok. demekki neymş kollara dallara mezheplere ayrılmak eksik bilgisi olan insanlar için tehlikeli oluyormuş, biz beş farzı yerine getirip doğrudürüst Kuranı anlamaya bi çalışalım sonra gerekirse insanın kısıtlı ömrü yeterse kollara dallara mezheplere tarikatlara ayrılırız:) ha ben bunu da aslında bi yönde kötü görmüyorum. hiç ibaret etmemektense hataları eksikleri yanlışları olsa da insanlar hiç yoktan Allaha ibadet etmiş oluyo . ama niye bu kadar sitece tepesine gittiniz bilmiyorum ama başka konu başlığı altında muhabbetçi kardeşimiz açıklamış tekrar yazma gerei duymuyorum. yazılanları saldırı amaçlı benim buna bi cevabım var şeklinde değil de anlayarak okuyun olur mu böyle bi başlık ve altındakiler çok araştırmamış insanlar için ne kadar tehlikeli göremiyorsun herhalde neyse bu konuda daha da yazmıycam. merakı olan için bu adar açıklama yeter araştırır bulur.evet okuyorum da islam tarihi adı altında değil ben hala kuranı anlamaya çalışıyorum arkadaşım değişik tefsirlerden hangi surenin hangi şartlarda niye indiğini araştırıyorum hala,tabi bazı konularda başka kaynakları da araştırıyorum ama henüz çok başındayım sen benden ilerdesin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

- Yollar, Kollar, parcalanma konusunda haklısınız olmaması gereken şeyler.

 

- Toplumda dinini en temel ve safiyane sekilde yaşayan cok kişi var. Üye arkadaslarımızdan da o sekilde dini inancını devam ettirenler vardır. Bahsettiginiz kişinin gonderdigi turden mesajlar her ne kadar kotu amaclı olmasa bile inancını temel sekliyle yasayan kişiler, ziyaretciler icin yanlış bilgi ve kaynak oluyor. insanların icine şüphe duşmesine sebep oluyor. insanları aydınlatacagım derken bataklıga düşmesine sebep olunuyor.

 

Dinsizliğin (komünizm) ya da sosyalizmin tebliğ yonteminde izlenen bir yol vardır. Bu kişiler hic bir zaman karşısındaki kişiye inancını inkar ettirip, inancsızlıgı kabul ettirmeye calısmazlar. Sadece verdikleri orneklerle, anlattıkları bilgilerle karsısındaki kişinin kafasında bir soru işareti bırakmaya calısırlar. Cunku o soru isareti gunler gectikce soruları cogaltır ve kişiyi dogrudan inancsızlıga goturur.

 

- verilen cevapları benim bir cevabım var seklinde degil, her fikrin bir karsı fikri vardır seklinde degerlendirin.

 

esen kalın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müslümanlar arasında mezheblerin çıkışını etkileyen başlıca sebepler şunlardır:

 

1- İnsanların anlayış ve idrak seviyelerinin farklı oluşu, arzu ve isteklerinin uyuşmazlığı.

 

2- Metod ve ölçülerin farklı oluşu. Mesela; Mu'tezile aklı esas almış ve nakli buna tabi kılmış, Ehl-i Sünnet nakli esas almış ve aklı bunu destekleyici mahiyette kullanmış, İslâm filozofları sadece aklı esas almışlardır.

 

3-Arab ırkçılığı. Hz. Peygamber zamanında ortadan kalkan Hz. Osman'ın hilafetinin son yıllarında yeniden açık bir şekilde ortaya çıkarak anlaşmazlıklar üzerinde etkili oldu.

 

4- Hilafet münakaşaları ve bunun neticesinde ortaya çıkan fitne ve iç savaşlar. Bu savaşlarda müslümanlardan ölenlerin ve öldürülenlerin durumu, öldürme (katl), büyük günah işleyenlerin (mürtekib-i kebirenin) durumu meselesi, büyük günah işleyenin kâfir olup olmaması, kader, cebir ve kulun iradesi meselesi, bu iç savaşlarda kaderin rolü, gibi meseleler müslümanlar arasında farklı görüşlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.

 

5- Karşılaşılan eski kültür ve inançların etkisi. Fethedilen ülkelerin değişik kültür ve dinlere mensub halkının bir kısmı samimi olarak ve bir kısmı da zahiren müslüman olmuşlardı. Bunlar eski din ve inanışlarının etkileri altında cebir, ihtiyar, Allahın sıfatları hakkında fikirlerini ortaya koşmuşlar ve bir kısım müslümanları da tesirleri altına almışlardı. Selef alimlerinin bunlara cevap vermekte yetersiz kalması sebebiyle Mutezile mezhebi ortaya çıktı. Bu mezhebin salikleri de akaidde akla önem veren bir metod geliştirmişlerdi.

 

6- Eski Yunan, Hind ve İran felsefesinin Arapçaya tercüme edilmesi. Eski felsefenin pek çok hükümleri İslam akaidi ile uyuşmuyordu. Bazı müslümanlar İslam Akaidini felsefenin tesiri altında kalarak mütalaa etmişler ve çeşitli görüş ayrılıklarına sebep olmuşlardır. Mutezile, felsefe ile meşgul olmuş, İslam akaidini açıklamada felsefi metodları uygulamışlardır.

 

7- Bir takım kıssacı ve hikayeciler, İslamla uyuşmayan asılsız hikayeleri nakletmişler ve müslümanlar arasında yaymışlardır. İsrailiyat denilen ve İslâmla bağdaşmayan bu hikayeler tefsirlere ve İslâm tarihlerine girmiş ve bu da müslümanlar arasında ihtilaflara yol açmıştır.

 

8- İslâmın tanıdığı fikir hürriyeti. Hicri I. asrın sonlarından itibaren herkes istediği gibi düşünür ve görüşünü söylerdi. Açıkça zarurat-ı diniyyeden birini veya birkaçını inkâr etmek hâriç, fikirler ve kanâatler üzerinde baskı yoktu. İlim adamları ortaya atılan meseleler üzerinde deliliyle birlikte hakikati arar, fikir ve kanaatını serbestçe beyan ederdi.

 

9- Nassların karakteri. Kuranda muhkem ve müteşahih ayetlerin bulunması. Müteşabih nasların belirlenmesi ve bunların tefsir ve te'villeri ihtilafa yol açmıştır.

 

10- Hadislerin, zabt edilme ve senedi konusunda konulan şartlar sebebiyle sahih, hasen ve zayıf kısımlarına ayrılması, zayıf hadisle amel edilip edilemeyeceği de ihtilaflara yol açmıştır.

 

11- Arabçanın gramer ve belâgatını bütün incelikleriyle bilememek. İslâmın maksadını anlamamak, hüküm çıkarırken cehalet sebebiyle Kur'ân'ın bütünlüğüne riayet edememek.

 

12- Heva ve nefse uymak, arzulara tabi olarak delilsiz hüküm vermek, başkalarını delilsiz taklid etmek.

 

13- Örf ve âdetlerin değişik olması da mezheblerin çıkış sebeplerinden birisidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest huzur_ağlıyor

bcape ,lahuti 11 gönüllerinize sağlık........fazla söze gerek yok........

itibar ancak MEVLADAN gelirse itibardır............itibar ettiği kullar hürmetine hakkı söyleyenlerden ayrı düşürmeye MEVLA bizleri..........

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...